Apkopoti aptaujas rezultāti par Kuldīgas novada izglītības iestāžu pedagogu digitālajām prasmēm

Lai sasniegtu “Kuldīgas novada izglītības nozares attīstības stratēģijas 2022.-2028. gadam” definētos sasniedzamos rezultātus, 2025.gada februārī tika veikta atkārtota Kuldīgas novada pašvaldības vispārējās, profesionālās ievirzes un pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu aptauja par viņu digitālajām prasmēm. Aptaujas mērķis bija identificēt pedagogu vajadzības digitālo prasmju attīstībai visās izglītības pakāpēs, veikt digitālo kompetenču novērtējumu un gūt priekšstatu par nepieciešamajiem turpmākajiem risinājumiem šo prasmju pilnveidei.
Aptaujā kopā piedalījās 470 Kuldīgas novada pedagogi, kas ir 74% no plānotā respondentu skaita. Aptaujā tika iekļauti jautājumi par digitālo prasmju apguvi un pilnveidi – pamata un padziļināta līmeņa pedagogu digitālo kompetenci.
Salīdzinot aptaujas rezultātus ar iepriekš veiktās aptaujas datiem (2022.gadā), var secināt, ka kopējās digitālās prasmes pedagogiem ir paaugstinājušās. Trīs pozitīvākās izmaiņas laika periodā no 2022. – 2025.gadam:
Novērtējot pedagogu sniegtās atbildes, aptaujas rezultāti uzrāda viņu digitālo pamatprasmju paaugstināšanos:
- prasmē lietot konferenču/tiešsaistes saziņas rīkus – par 4%,
- prasmē lietot dažādas teksta apstrādes programmas (MS Word, Google Docs, utml.) – par 5%,
- prasmē lietot dažādas elektronisko tabulu veidošanas programmas (MS Excel, Google Sheets, utml.) – par 4%.
Aptaujas rezultāti uzrāda pedagogu digitālo padziļināto prasmju paaugstināšanos:
- prasmē lietot dažādas prezentāciju veidošanas programmas (MS PowerPoint, Google Slides, utml.) – par 6%,
- prasmē izmantot dažādus digitālos resursus un programmas, lai veidotu testus un pārbaudes darbus – par 1%,
- prasmē veidot video materiālus – par 3%,
- prasmē izmantot dažādus digitālos resursus un programmas, lai veidotu mācību materiālus – par 5%.
Kopumā atbilstošas pedagogu digitālās pamatprasmes ir 60% novada pedagogu (rādītājs paaugstinājies par 3%), bet padziļinātas digitālās prasmes – 52% pedagogu (rādītājs paaugstinājies par 4%).
Iegūtie dati izmantojami plānojot pedagogu tālākizglītību un citu metodisko atbalstu digitālo tehnoloģiju plašākai pielietošanas prasmei. Pedagogi norāda, ka labprāt paaugstinātu savas prasmes elektronisko tabulu programmu lietošanā, interaktīvu materiālu, video veidošanas iemaņu paaugstināšanā, darbā ar interaktīvo tāfeli, mākslīgā intelekta lietošanā.
Aptaujas dati sniedz informāciju, ka joprojām aktuāli ir jautājumi par izglītības iestāžu datoraprīkojuma resursiem, optimāla interneta pārklājuma nepieciešamību un nepieciešamo tehnisko atbalstu no pedagogu viedokļa.
Paldies pedagogiem par atsaucību, ieinteresētību un atklātību, atbildot uz aptaujas jautājumiem.